Minden ezt a képletet szolgálja ezen a szigeten:
F x É = NY
Ahol F a figyelem, É az érték, és NY a nyereség.
Hogyan szerezz rengeteg figyelmet, hogy megmutathasd, milyen értéket adsz az embereknek, és ezzel fogod elérni a nyereséget.
Ahhoz, hogy nyereséget érj el, értéket kell adnod, és ezt a lehető legszélesebb körben kell ismertté tenned.
Ez egy természeti törvény: minél több ember tud arról, hogy te milyen értéket tudsz neki adni, annál több vásárlód lesz.
A pénz egészen egyszerűen a figyelem törvényszerűségeit követi. Minél több figyelmet tudsz magadra irányítani, annál több pénzt tudsz keresni, ha valódi értéket adsz.
Pár éve a neten többször belefutottam egy képbe, amin egy tűzoltó és egy sztár-focista volt. A kép alá pedig oda volt írva, hogy elég elkeserítő, hogy az, aki egy labdát kerget, 300-szor annyit keres, mint az, aki életeket ment.
Ha megnézed, itt is érvényesül a fenti törvényszerűség:
A focistára emberek milliói figyelnek, és nekik a foci egy élmény, tehát értéket ad nekik. Ez pedig azt eredményezi, hogy rengeteg pénzt keres.
A tűzoltó – bár sokkal értékesebb amit csinál – nem kap akkora figyelmet, ezért töredékét keresi annak, amit a focista.
Az, hogy a könyved mennyire lesz sikeres, vagy mennyire lesz sikertelen, ezen a F.É.NY. képleten múlik.
Minél nagyobbra növeled az F-et és az É-t, annál nagyobb lesz az NY.