A hirdetés egyetlen célja, hogy felkeltse a célközönség figyelmét.
Ez két fontos részből áll:
Célközönség: Azokhoz kell szólnia a hirdetésünknek, akiket érdekelhet a termékünk. A potenciális vásárlókhoz. Azokhoz, akik a kattintás után a honlapon magukra ismernek, hogy „ez az oldal nekem szól”.
A legtöbb pénzt akkor fogod kidobni az ablakon, ha nem a megfelelő célközönségnek hirdetsz, vagy a hirdetés nem az ő figyelmüket kelti fel.
Könnyen meg lehet azt csinálni, hogy tonnaszámra érkezzenek a látogatók a honlapodra, de aztán senki, vagy csak minimális számú látogató vásároljon. Könnyű olyan hirdetést írni, ami felkelti az emberek figyelmét.
De ha olyanok figyelmét kelted fel, akiket nem érdekel a te terméked, akkor csak elégeted a pénzed, és még locsolod is rá a benzint.
Figyelem: A hirdetéssel mindössze annyi a célunk, hogy a célközönségünk elég kíváncsi legyen ahhoz, hogy kattintson. A hirdetésben nem akarunk eladni, ez majd a honlap feladata lesz. Itt csak azt kell elérnünk, hogy a megfelelő emberek kattintsanak.
A mi könyvünk sikere nem valamiféle szuper marketing technikának köszönhető, hanem annak az egyszerű ténynek, hogy nagyon pontosan meg volt határozva a célközönség, nagyon jól ismertük a vágyaikat és problémáikat, és pontosan azt mondtuk az üzeneteinkben, amiről magukra ismertek.
Így sikerült felkelteni a figyelmüket, az érdeklődésüket és a vágyukat a könyv és a könyvben leírtak iránt.
Ha ezek megvannak, az már fél siker. Ha nincsenek, akkor vaktában fogsz lövöldözni, és ha szerencsés vagy, néha-néha eltalálsz egy potenciális vevőt. De nagyobb az esély arra, hogy hamarabb elfogy a pénzed, minthogy nyereséged lenne belőle.
Ismerd a célközönségedTudod, hogy mire vágyik a közönséged? Vagy csak feltételezed?
Tudod, hogy mik a problémáik? Vagy csak találgatsz?
A Milliomos fordító könyv esetében könnyű dolgunk volt, mert Gyöngyit évek óta újra és újra megkeresték, és kérdésekkel halmozták el, amikből pontosan tudta, hogy mire vágynak a fordítók, és milyen problémákkal küszködnek.
Ez alapján raktuk össze a honlapot, és ez alapján írtuk a hirdetési szövegeket is.
Ha te is abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy folyamatosan bombáznak kérdésekkel, és ismered a célközönséged álmait, problémáit, félelmeit, akkor nem lesz nehéz dolgod, mert ezekből kell majd összeraknod a hirdetést.
Ha nem ismered őket, hanem csak találgatsz, akkor az olyan, mintha becsuknád a szemed, és úgy próbálnád az úton tartani az autót.
Ha ez utóbbi helyzet áll fenn, akkor a hirdetések megírása előtt fel kell mérned a közönségedet.
Én kifejezetten erre a célra fejlesztettem ki egy felmérő szoftvert (www.sniperwords.com), ami pontosan azokat a kérdéseket teszi fel a közönségnek, amiből a hirdetéshez szükséges válaszok kiderülnek.
Nézzük, mik ezek:
1. Milyen szavakkal gondolkodik a célközönséged? Amikor az adott témáról gondolkodik, milyen szavakkal fogalmazza meg a vágyait, problémáit, félelmeit? Ha ismered ezeket a szavakat, akkor ezeket kötelezően fel kell használnod a hirdetéseidben, mert ezek hatnak rá leginkább.
2. Mire vágyik a célközönséged? Természetesen azon a területen, amiről a könyved szól.
3. Milyen problémáik vannak? Mi az, ami miatt nem tudnak aludni, amire állandóan keresik a megoldást?
4. Milyen félelmeik vannak? Mitől tartanak a leginkább? Mi az, amit szeretnének elkerülni?
Ha erre a négy kérdésre vannak konkrét válaszaid a célközönségedtől, akkor fogsz tudni olyan hirdetéseket írni, amelyek felkeltik a figyelmüket.
Ezeket a kérdéseket te is felteheted nekik, vagy készíthetsz a Google forms nevű űrlapkészítővel egy kérdőívet, és azt kitöltetheted velük.
De ha profi megoldást szeretnél, akkor a www.sniperwords.com szoftver az igazi megoldás.
Én mindig ezzel kezdek egy új projektet. Felmérem a célközönséget a fenti kérdésekkel. Ha ez megvan, akkor már sokkal magabiztosabban írom a szövegeimet. Tudom, hogy olyan szöveget fogok írni, amire reagálni fognak.
Emlékszem arra, amikor először használtam ezt a felmérést. Mielőtt elvégeztem, volt a fejemben egy gondolat, hogy miről fogok írni. Úgy gondoltam (csak úgy hasraütésszerűen), hogy ez fogja érdekelni az embereket.
Aztán elvégeztem a felmérést, és csak meresztettem a szemem. Több százan válaszolták meg a kérdéseket, és az, amit én előzetesen elképzeltem, csak nyomokban volt megtalálható a válaszok között.
Akkor fogsz vért izzadni a hirdetés szövegének megírásával, ha…
• nincs meghatározva a célközönséged.
• nem ismered a célközönséged válaszait a fenti kérdésekre.
Tehát, mielőtt bármiféle hirdetésszöveg írásába kezdenél, ez a két lépés kötelező.
A hirdetések 5 elemeÖt, egymás után logikusan következő mondatból fogjuk megírni a hirdetésedet. Hasonlóképpen, mint a honlapod szövegénél.
• Vágy
• Probléma
• Félelem
• Ajánlat
• Előny
Ha tanultál már Kasza Tamástól, akkor ismerős lehet ez a sorrend.
A Szuperszonikus lezárás az értékesítésben című könyvében nagyon részletesen ír erről. Ha teljes mélységében szeretnéd ezt a módszert megtanulni, akkor érdemes megvenned a könyvet.
Nézzük, hogyan írtam meg a Milliomos fordító hirdetéseit.
Az első sikeres hirdetés teljes szövege:Jól beszélsz valamilyen idegen nyelvet?
Akkor fordítóként akár milliókat kereshetsz havonta.
Ha problémát okoz, hogy több megrendelésed legyen, és hiába beszélsz felsőfokon, attól tartasz, hogy te is a vegetáló, panaszkodó fordítók sorsára jutsz, akkor olvasd el a könyvet, amit neked írtam.
15 éve fordításból élek, és pontosan tudom, hogyan érheted el a millió feletti havi jövedelmet fordítással.
Akik megfogadták a tanácsaimat, azok ma már mind biztos egzisztenciával rendelkeznek.
És most bontsuk szét a fenti 5 lépés szerint:
Vágy:
Jól beszélsz valamilyen idegen nyelvet?
Akkor fordítóként akár milliókat kereshetsz havonta.
Probléma:
Ha problémát okoz, hogy több megrendelésed legyen,
Félelem:
és hiába beszélsz felsőfokon, attól tartasz, hogy te is a vegetáló, panaszkodó fordítók sorsára jutsz,
Ajánlat:
akkor olvasd el a könyvet, amit neked írtam.
Előny:
15 éve fordításból élek, és pontosan tudom, hogyan érheted el a millió feletti havi jövedelmet fordítással.
Akik megfogadták a tanácsaimat, azok ma már mind biztos egzisztenciával rendelkeznek.
A legsikeresebb hirdetésünk pedig ez volt:Szabadság
Biztonság
Egzisztencia
Szeretsz fordítani?
Szeretnél megélni belőle?
De problémát okoz a megrendelések szerzése?
Félsz, hogy ha belevágsz, akkor „nem jön be”?
Ezzel a könyvvel elkerülheted a buktatókat, és milliomos fordító lehetsz.
Egy laptoppal, egy internet kapcsolattal és a nyelvtudásoddal sikeres lehetsz.
Nézzük ezt is lebontva:
Vágy:
Szabadság
Biztonság
Egzisztencia
Szeretsz fordítani?
Szeretnél megélni belőle?
Probléma:
De problémát okoz a megrendelések szerzése?
Félelem:
Félsz, hogy ha belevágsz, akkor „nem jön be”?
Ajánlat:
Ezzel a könyvvel elkerülheted a buktatókat, és milliomos fordító lehetsz.
Előny:
Egy laptoppal, egy internet kapcsolattal és a nyelvtudásoddal sikeres lehetsz.
Írd meg az első hirdetésedetHa a felmérést megcsináltad, akkor nem lesz nehéz dolgod. Valójában csak be kell írni a leggyakoribb válaszokat a hirdetésbe. 🙂
A hirdetéseknél az öt lépést betűkkel jelölöm:
V: Vágy
P: Probléma
F: Félelem
A: Ajánlat
E: Előny
V: Szeretne jobb munkahelyet?
P: De problémát okoz, hogy nincs megfelelő képzettsége?
F: Fél, hogy nem tud továbblépni, és a jelenlegi munkahelyéről fog nyugdíjba menni?
A: Ebben a könyvben megtalálja a megoldást.
E: Akik megfogadták a tanácsaimat, 6-12 hónapon belül új munkát találtak, 50-100%-kal magasabb fizetéssel.
V: Szeretnél nagyobb nyereséget elérni a vállalkozásoddal?
P: De problémát okoz, hogy az adó és a költségek minden bevételedet elviszik?
F: Attól tartasz, hogy ha ez így megy tovább, akkor lehúzhatod a rolót?
A: Ez a könyv segít kimászni ebből a csapdából.
E: Azok az ügyfeleink, akik olvasták és alkalmazták, kivétel nélkül mind nyereséget produkáltak 3-6 hónapon belül.
V: Szeretnél több szabadidőt?
P: De problémát okoz, hogy ha magára hagyod a céged, akkor zuhan a bevétel?
F: Aggódsz, hogy a céged rabszolgája maradsz örökre?
A: Ebben a könyvben leírtam, hogy én hogyan szabadultam ki ebből a mókuskerékből, amiben 7 évig szenvedtem.
E: Amikor ezt végigcsináltam, 1 éven belül kint voltam a csapdából.
V: Szeretnéd felújítani a konyhát?
P: De problémát okoz, hogy megtaláld a megfelelő szakembert?
F: Attól tartasz, hogy tré munkát végeznek vagy lelépnek a pénzeddel?
A: Ez a könyv segít elkerülni a problémákat.
E: Megtudod belőle, hogyan keress, hogyan tárgyalj, és mit figyelj meg a jelentkezőkön, hogy már az elején ki tudd szűrni a „selejtet”.
V: Szeretnéd, ha a gyermeked jobban tanulna?
P: De problémát okoz, hogy az oktatási rendszer egy kész katasztrófa?
F: Félsz, hogy ha így folytatódik, akkor nem készül fel az életre?
A: Ebben a könyvben leírtam, hogy én hogyan neveltem fel a három gyermekemet.
E: Akik most boldog, életvidám, jó képességű, munkájukban és párkapcsolatukban sikeres felnőttek.
V: Szeretnél nyugodt családi életet?
P: De problémát okoz, hogy a férjed/feleséged nem partner abban, hogy javítsatok a helyzeten?
F: Attól félsz, hogy ha így megy tovább, széthullik a család?
A: Ebben a könyvben felkészítelek a helyzet kezelésére, amiben én is évekig vergődtem.
E: De 7 éve boldog, harmonikus a családi életünk, és ezekkel a módszerekkel minden konfliktust kezelni tudok, mielőtt elmérgesedne.
1. Kérdezz rá a vágyra:
Szeretnél…?
2. Kérdezz rá a problémára:
De problémát okoz, hogy…?
3. Kérdezz rá a félelemre:
Aggódsz / félsz / attól tartasz, hogy…?
4. Írd le az ajánlatodat:
Ez a könyv abban segít/ebben a könyvben leírtam…
5. Írd le a legfőbb előnyt/előnyöket:
Amióta ezt alkalmazom, azóta…
Azok az ügyfeleim, akik megfogadták a tanácsaimat…
Amióta ezeket rendszeressé tettem az életemben…
Az így megírt hirdetések a Facebookon nagyon jól teljesítettek.
De…!
Volt olyan is, ami kapufa volt. Tehát nem volt eredményes. Lesz olyan, ami betalál, és lesz olyan, ami nem. Még akkor is, ha alaposan felméred. Ezért kell sok hirdetésszöveget írni és tesztelni. Meg kell nézni, hogy melyik hirdetésre jön a legtöbb vásárló.
Figyelem! Nem látogatót írtam! Mert, ahogy azt már az elején kifejtettem: könnyű olyan hirdetést írni, amire sok látogató jön. De mi olyat akarunk, amire a potenciális vevők reagálnak. Azt kell nézni, hogy egy hirdetésre mennyi vásárló érkezik. Ez az, ami számít.