Ezen fog eldőlni, hogy a látogatók vásárolnak-e, vagy csak nézelődnek.
Ezen fog eldőlni, hogy sikeres lesz-e a honlapod, vagy csak égeti a pénzedet.
Ezen fog eldőlni, hogy sikeres író leszel-e, vagy a futottak még kategóriában végzed. (Mert hiába írsz jó könyvet, ha az értékesítési szöveged nem képes azt eladni, akkor senki sem fog eljutni addig, hogy el is olvassa.)
Ezen fog eldőlni, hogy írásból fogsz-e megélni vagy sem.
Ezen fog eldőlni, hogy online eladásokból lesz-e pénzed, vagy beállsz a síró-rívók táborába panaszkodni, hogy az interneten nem lehet pénzt keresni.
Ha semmi mást nem tanulnál meg, csak azt, hogyan írj jó értékesítési szövegeket, akkor bármibe kezdenél bele, sikerre tudnád vinni.
Igyekeztem úgy felvezetni, hogy érezd a súlyát és a fontosságát ennek a fejezetnek.
A szövegírás céljaA szövegírás célja az, hogy felkeltse:
• a figyelmet,
• az érdeklődést és
• a vágyat,
valamint, hogy eltávolítsa
• a kétségeket és
• a félelmet.
Ehhez jól bevált elemeket használunk a honlapunkon a megfelelő sorrendben, hogy végigvigyük a látogatót azokon a gondolati és érzelmi lépéseken, amelyek az eladáshoz vezetnek.
Nézzük meg, mi történik, amikor egy látogató landol a honlapunkon.
Jó esetben nem csak úgy véletlenül keveredett oda. Volt valami, ami felkeltette a figyelmét, kíváncsivá tette, és kattintott vagy beírta a honlap címét. Egy hirdetés, egy e-mail, egy facebook poszt, egy blogcikk valami olyat mutatott neki, amire kíváncsi lett.
Most van pár másodpercünk arra, hogy ezt a figyelmet kihasználva elérjük, hogy érdeklődő legyen. Ebben a pár másodpercben valami olyat kell látnia, ami ráveszi, hogy tovább olvasson. Mi az, ami elég érdekes ahhoz, hogy tovább maradjon?
• Egy ígéret, hogy itt megtalálja a megoldást a problémájára.
• Egy ígéret, hogy egy vágya valóra válhat.
A mi honlapunkon: Hogyan lehetsz milliomos fordító?
Ez egy ígéret, hogy ha tovább olvas, akkor megkapja a választ, hogy hogyan érheti ezt el.
A másik könyvünk honlapján: Hogyan adtunk el 1000 e-bookot egy hónap alatt?
Ez szintén egyfajta ígéret, hogy a választ itt megtalálja.
Felkelti a látogató érdeklődését?
Igen és nem. 🙂
És itt kicsit visszakanyarodunk a megfelelő célközönséghez. A világ legjobb címsora sem fogja felkelteni egy látogató figyelmét sem, ha nem a megfelelő célközönséghez szól.
Az a jó címsor, ami egy konkrét közönség figyelmét felkelti, mindenki mást viszont hidegen hagy.
Ha valaki fordítóként akar tevékenykedni, őt érdekelni fogja ez a címsor. Aki nem beszél semmilyen idegen nyelvet, és nem is tervezi, hogy ebbe az irányba haladjon, azt hidegen fogja hagyni, és továbbáll.
Ha valakinek fáj a feje, akkor egy fejfájást elmulasztó módszer felkelti a figyelmét. Ha soha nem fáj a feje, akkor nem fogja érdekelni, akármennyire kacifántosan van megfogalmazva a címsorunk.
Viszont egy ilyen címsor, mint a „Viszlát migrén!” érdekes lehet annak, aki gyakran migrénnel küzd.
Mindenkinek megvan az épp aktuális problémája, ami a gondolatai nagy részét leköti. Van, aki gyógyulni akar egy súlyos betegségből, van, aki munkahelyet akar váltani, és van, aki meg akarja találni a legszebb panorámával rendelkező luxus tengerparti nyaralót.
A lényeg, hogy a gondolatai egy konkrét téma körül járnak. A címsorodnak ezzel kapcsolatosnak kell lennie.
Életem legsikeresebb címsora, ami éveken keresztül szállította a vevőket, és sok tízmilliós bevételt csinált, ez volt:
Honlapja karbantartása több bosszúságot okoz, mint az anyósa? Ne engedje, hogy hülyének nézzék, és több tízezer forinttal levegyék olyanért, amit ön is el tud végezni!
Ez a honlapkészítőm címsora volt, és tökéletesen beletalált a célközönség problémájába, akiknek rengeteg bosszúságot okozott a honlapot karbantartó webmester, és ezért még fizettek is…
Írjunk most egy olyan címsort, ami neked fogja szállítani a vevőket.
CímsorokVálaszolj néhány kérdésre:
Kik a célközönséged?
Ha a válasz az, hogy mindenki, akkor ülj le fiam, egyes.
Ha olyan könyved van, ami mindenkinek érdekes lehet, akkor is külön kell bontanod a „mindenkit” sok kis célközönségre, akiknek tudsz úgy írni, hogy magukra ismerjenek.
A fogkrém is mindenkinek jó, de a fogkrémgyártók mégis készítenek fogfehérítőset, mentolosat, szenzitívet, gyógynövényeset, fluorosat, fluormenteset, gyerekfogkrémet, meg a jó ég tudja még, hányfélét.
Autót is használ a fél világ, de az autógyártók mégsem csak egyfélét készítenek, hanem készítenek olcsót, luxust, családit, terepjárót, kabrioletet, és még ezekből is többfélét.
Írj le most egy olyan célközönséget, akit jól meg tudsz szólítani, és abból magára ismer.
Mi ennek a célközönségnek a problémája?
Fáj a feje?
Rosszul tanul a gyereke?
Magányos?
Régi és lassú a számítógépe?
Külföldi munkához angol tudásra van szüksége?
Mire vágyik ez a célközönség?
Nyaralni szeretne?
Új autót szeretne?
Meg akarja találni élete szerelmét?
Építkezni szeretne?
Utazni szeretne?
Olyan munkát szeretne, amit szeret csinálni, és jól is fizet?
Mitől fél ez a célközönség?
Nyaralás alatt megtámadják?
Olyan autót vesz, amit aztán állandóan szervizelni kell?
Olyan társat talál, aki kihasználja?
Átvágják a házépítők?
Olyan gyógyszert kap, ami több kárt okoz, mint hasznot?
Nézzük meg a Milliomos fordító közönségét:
Célközönség:
Kezdő fordítók.
Mi a problémájuk?
Szeretnek fordítani, de nem keresnek annyit, amennyit szeretnének.
Mire vágynak?
Olyan jövedelemre, ami nem csak a túlélésre elég, hanem amiből emberi életet lehet élni.
Mitől félnek?
Hogy hülyére veszik őket, és valami olyat akarnak rájuk sózni, ami csak parasztvakítás.
A címsor megnevezi a célközönséget (fordító), és leírja a vágyát (milliomos).
Nem kell gondolkodnia rajta, hogy ez kinek szól, mit is akart ezzel mondani a költő. 🙂
Nézzünk példákat:
Hogyan érd el veszekedés nélkül, hogy a gyermeked magától tanulni akarjon?
(Célközönség: szülők. Probléma: gyerek nem tanul. Vágy: magától akarjon tanulni. Félelem: veszekedni kell.)
Vége a migrénnek, gyógyszerfüggőség nélkül
(Célközönség: migrénesek. Probléma: durva fejfájás. Vágy: múljon el végre. Félelem: gyógyszerfüggőség.)
7 tipp a biztonságos és kényelmes családi autó kiválasztásához
(Célközönség: családfők. Probléma: nem tudják a szempontokat. Vágy: biztonságosan és kényelmesen utazni. Félelem: olyan autót vesznek, ami nem biztonságos, vagy nem jó a családnak.)
Így válassz nyaralóhelyet, hogy a nyaralás élmény legyen és ne rémálom
(Célközönség: nyaralást keresők. Probléma: nem ismerik a nyaralóhelyeket. Vágy: élmény legyen a nyaralás. Félelem: olyan helyre mennek, ahol megtámadják őket.)
A családi béke elérésének és fenntartásának receptje, kompromisszumok nélkül
(Célközönség: házasok. Probléma: konfliktusok. Vágy: családi béke. Félelem: le kell mondaniuk valamiről, amit szeretnek, hogy béke legyen.)
Hogyan találd meg azt a párt, akivel boldog leszel? 15 boldog pár története az ismerkedésükről
(Célközönség: társkeresők. Probléma: magány. Vágy: boldog párkapcsolat. Félelem: megint valami zakkanttal sodorja őket össze az élet, aki mellett szenvedni fognak.)
Ha ezt egy évvel ezelőtt tudtad volna, akkor most már havi nettó 500 000 lenne a fizetésed
(Célközönség: jól fizető állást keresők. Probléma: nem tudják, hogyan kérjenek magasabb fizetést azért a munkáért, amit meg tudnak csinálni. Vágy: havi 500 000-es jövedelem. Félelem: ha fizetésemelést kérnek, akkor elküldik őket melegebb éghajlatra.)
Mielőtt saját bútor készítésébe vágsz, ezt mindenképp olvasd el, hogy elkerüld a felesleges bosszúságokat!
(Célközönség: saját bútort barkácsolók. Probléma: nem ismerik az esetleges hibákat. Vágy: szép, praktikus bútor, amire büszkék lehetnek, hogy ők csinálták. Félelem: valami szörnyűséget csinálnak, ami használhatatlan lesz, és akár ki is nevethetik őket miatta.)
Írjuk most meg a te könyved honlapjának a címsorát.
Találd meg azokat a mondatokat, amelyek leginkább illenek hozzá, és egészítsd ezt ki a saját szavaiddal:
Hogyan érd el… nélkül a…?
Vége a …, …nélkül!
7 tipp a… kiválasztásához.
Így válassz…, hogy a… álom legyen, ne rémálom.
A … elérésének receptje, …nélkül.
Hogyan találd meg…, akivel/amivel…?
Ha ezt egy évvel ezelőtt tudtad volna, akkor most…
Mielőtt…, mindenképp olvasd el…!
Felismered a … jelét annak, hogy…?
…végzetes hiba, ami megöli a….
Miért bukik el…, és lesz sikeres…?
Meg tudod válaszolni ezeket a kérdéseket a … kapcsolatban?
Figyelem: lépjen, mielőtt…!
Készen állsz arra, hogy…?
Az alcímA címsor felkelti a figyelmet, az alcím pedig kiegészíti azt, hogy még inkább érthetővé tegye, miről szól az oldal. A cél, hogy még inkább kíváncsivá tegye a látogatót.
A Milliomos Fordító alcíme:
15 év tapasztalattal rendelkező szakfordító tanácsai kezdőknek és újrakezdőknek, amikkel fordítóként felépíthetsz egy biztos egzisztenciát.
Elárulja, hogy ki ad tanácsot: 15 év tapasztalattal rendelkező szakfordító.
Pontosítja a célközönséget: kezdő és újrakezdő fordítók.
Erősíti a vágyat: felépíthetsz egy biztos egzisztenciát.
Alcímek az előző fejezetben bemutatott címsorokhoz:
Hogyan érd el veszekedés nélkül, hogy a gyermeked magától tanulni akarjon?
Egy három gyermekes anyuka zseniális módszere, aki beleunt, hogy csak állandó veszekedésekkel tudta elérni, hogy a csemetéi tanuljanak. Amióta ezt alkalmazza, kérni sem kell, maguktól tanulnak.
Vége a migrénnek, gyógyszerfüggőség nélkül
Évekig tartó szenvedés, álmatlan éjszakák százai, és kétségbeesett megoldáskeresés után végre megtaláltam azt, ami az én migrénemet is végleg megszüntette. Mindezt úgy, hogy nem mérgezem magam értelmetlenül káros szerekkel.
7 tipp a biztonságos és kényelmes családi autó kiválasztásához
Ne bízd a véletlenre (vagy az autókereskedők hirdetéseire) a családod biztonságát. A legfontosabb szempontok tudatos autóvásárlóknak.
Így válassz nyaralóhelyet, hogy a nyaralás élmény legyen és ne rémálom
23 csodaszép és biztonságos tengerparti nyaralóhely, ahol nem az értékeid vagy a személyes biztonságod miatt kell aggódnod, hanem lazíthatsz, és jól érezheted magad.
A családi béke elérésének és fenntartásának receptje, kompromisszumok nélkül
Valódi történet egy nőről, aki megunta a családi viharokat, és időt, pénzt, erőfeszítést nem sajnálva megkereste azt a korszakalkotó megoldást, amihez nem kell „lenyelnie a békát” és nem kell megalázkodnia, mégis megteremti a családi békét és a boldog életet.
Hogyan találd meg azt a párt, akivel boldog leszel? 15 boldog pár története az ismerkedésükről
A társkeresés csapdái és buktatói olyan emberektől, akik megjárták a hadak útját, amíg megtalálták az igazit, akivel végre boldog és tartalmas életet élnek.
Ha ezt egy évvel ezelőtt tudtad volna, akkor most már havi nettó 500 000 lenne a fizetésed
Hogyan beszélj a főnököddel, hogy komolyan vegyen, értékelje a munkádat, és megkapd tőle azt a fizetést, amit valójában megérdemelnél? A „nem-megalázkodás” művészete alkalmazottak számára úgy, hogy mégsem kerül veszélybe az állásod.
Mielőtt saját bútor készítésébe vágsz, ezt mindenképp olvasd el, hogy elkerüld a felesleges bosszúságokat
Számtalan apró kis hiba okozhat bosszúságot egy új bútor vásárlásakor, vagy a használata során, ha ezekre a dolgokra nem figyelünk oda. Egy kis figyelemmel elkerülheted ezeket, és a bútor praktikus és szép eleme lesz a lakásodnak.
Hogyan írd meg a te alcímedet? Mik a legfőbb, legütősebb érveid, amit pár mondatban meg tudsz fogalmazni?
Van 10-20-30 év tapasztalatod?
Elértél valamit, ami keveseknek sikerült?
Kaptál valamilyen díjat, elismerést?
Valami speciális tudásnak vagy a birtokában, ami a közönségednek kincset ér?
Elkerültél valamilyen veszélyes helyzetet, és tudod hogyan lehet azt megelőzni/elkerülni?
Volt valamilyen súlyos problémád, amit sikerült megoldani?
Fogalmazd meg röviden úgy, hogy a címsort megerősítse.
A címsor és az alcím fő célja, hogy „eladja” a honlapot, vagyis elérje, hogy a látogató tovább akarjon olvasni.
Ha ez megvan, akkor továbbléphetünk az első bekezdésre.
„Egy vérből valók vagyunk”Megvan ez a mondat? Igen-igen, Maugli mondta ezt a Dzsungel könyvében. 🙂
Ez legyen a nézőpontod a szövegírás alatt. Te és a közönséged egy vérből valók vagytok. Éreznie kell, hogy megérted a problémáját, a helyzetét, és abból amit olvas, magára kell ismernie, valahogy így: ez rólam szól!
És itt újra visszakanyarodunk a célközönséghez. Ha egy jól meghatározott célközönséged van, akikhez tudsz egyértelműen kommunikálni, akik tudnak azonosulni az írásoddal, akkor a szöveged működni fog.
De ha megpróbálsz „mindenkinek írni”, akkor egy langyos pisi lesz a végeredmény, ami senkiből semmilyen reakciót nem fog kiváltani. A végeredmény pedig siralmas lesz: rengeteg elköltött pénz, de semmi bevétel.
A legjobb, ha te is átélted azt az élethelyzetet, amiben most ő van. Ebben az esetben egyszerűen leírod a saját sztoridat. Azt, hogy veled mi történt.
Ha veled nem történt meg – mert pl. te férfi orvos vagy, aki nőknek csinál plasztikai műtéteket – akkor írj arról, hogy milyen sok ügyfeled/páciensed küzdött ezzel a problémával.
Külső vagy belső nézőpontból, de kezdj el írni a problémáról úgy, hogy a célközönséged magára ismerjen.
Például:
22 éves koromban kezdődtek a migrénes fejfájásaim, amikor sok vizsgám volt, és alig volt időm aludni. Akkor más megoldásom nem volt, csak a fájdalomcsillapítók. Aztán hiába lett vége a vizsgaidőszaknak, hiába tudtam kipihenni magam, a migrén maradt.
Vagy ez:
Már az első gyerekemnél is problémát okozott, hogy alig tudtam rávenni a tanulásra, amikor pedig a másik is eljutott ebbe a korszakba, akkor már napi programmá vált a veszekedés. Ez hónapokon keresztül rettenetesen kimerítő volt.
Vagy ez:
Szeretem a családomat biztonságban tudni. Nem arra tervezek, hogy majd balesetünk lesz, de ha mégis így lenne, akkor szeretném, ha olyan autóban ülnénk, ami megvéd minket, és épen szállnánk ki belőle. Ezért nekem az első szempont a biztonság.
Vagy ez:
Pár év után kezdett eltűnni a varázs, amit szerelemnek hívnak. Egyre több volt a konfliktus, a vitatkozás. A férjem és én is egyre türelmetlenebbek, stresszesebbek lettünk. Néha elég volt egy szikra, hogy kirobbanjon a veszekedés.
Ha elég jól le tudod írni a célközönséged problémáját, és magára ismer, akkor megszerzed a látogatód egyetértését, ami egy kicsit növeli a szimpátiát feléd.
A szövegírás egészére igaz az, hogy ha olyat írsz, amivel a látogatód egyet tud érteni, amit igaznak tart, amivel azonosulni tud, akkor ezekből a kis egyetértésekből építed fel az irántad és a terméked iránt érzett szimpátiáját.
Feladat:
Most döntsd el, hogy belső vagy külső nézőpontból fogsz írni. Tehát, hogy saját sztorit írsz, vagy ügyfelek/páciensek történetét írod le.
Ha ez megvan, akkor minél pontosabban, minél emberibben írd le azt az élethelyzetet, amiből a közönséged magára ismer, és amivel azonosulni tud.
Milyen hatással van ez az életére?Amikor a látogatód figyelme a problémájára irányul, akkor fel kell tenned a lábát a következő lépcsőfokra.
Tudatosítani kell benne azt, hogy a probléma milyen hatással van az életére. Kicsit talán kegyetlen ez a két lépés, mert az előzőnél már kellemetlenül érezte magát, most pedig még fokozzuk ezt. Viszont ha ezen nem viszed át, akkor nem fog eljutni abba az érzelmi állapotba, ahonnan „meg tudod menteni” az ajánlatoddal.
Nézzük az előző példákkal:
Az állandó fejfájás miatt alig tudtam aludni. Állandóan fáradt, kimerült voltam. Ez kihatott a munkámra, amiben egyre rosszabbul teljesítettem. Stresszes és ingerült voltam. Habár végtelen türelmű férjem van, ez a migrén már a családi életemet is elkezdte rombolni.
A tanulós példánál:
A veszekedések miatt egyre inkább azt kezdtem érezni, hogy rossz anya vagyok. Tehetetlennek éreztem magam, és ez egyre jobban elkeserített. Nagyon szeretem a gyerekeimet, és ezért nagyon rossz érzés volt, hogy veszekednem kellett velük. Naponta kiborultam, és egyre jobban kétségbe estem.
Az autós példánál:
Nem akarok állandóan lelkiismeret furdalást érezni egy rossz döntés miatt, vagy aggódni, hogy egy félresikerült választás következtében komolyabb baj is történhet.
A családi békés példa folytatása ez lehetne:
Egyre elkeseredettebb voltam. Szerettem a férjemet, de a helyzet már szinte elviselhetetlen volt. Nap nap után a veszekedések és a kiborulások… maga volt a pokol. Végül tehetetlenségemben már csak csendben sírtam, amikor a gyerekek nem látták. Senkinek nem kívánom ezeket az érzéseket.
Milyen hatással van a közönségedre a problémás helyzet? Milyen érzelmeket vált ki? Milyen rombolást végez az életében? Hogyan teszi tönkre a saját vagy a családja életét?
Egy kicsit belegázolunk a lelkébe. De minél inkább sikerül ezt éreztetni vele, annál nagyobb megkönnyebbülés lesz a „felmentő sereg” érkezése. Vagyis az ajánlatodé, ami kihúzza ebből a csávából.
A félelemMég egy utolsó lépés, mielőtt megmentjük.
Amikor tudatosult benne a probléma, és hogy ez milyen hatással van az életére, a következő, amire rá tudod irányítani a figyelmét: mi lesz, ha ez rosszabbodik?
Na, valószínű, hogy itt fogja elkapni a gyomorgörcs, és ez lesz az a pont, ahol megérkezik a gödör aljára, és innen már csak felfelé vezet út.
Lehet, hogy még annyi is elég, hogy rákérdezel:
Mi lesz egy év múlva, ha ez így folytatódik? Vagy két év múlva?
Vagy rákérdezhetsz konkrét helyzetekre:
Milyen élete lesz a gyermekednek, ha így nő fel?
Mi lesz, ha nem tudod fizetni számláidat?
Mi fog történni, ha…
Ha olyan a helyzet, ami már egy ideje problémát okoz, és még nem sikerült megoldást találnia rá, és az hetek, hónapok, évek óta csak romlott, akkor ez a pont tovább löki a következő szintre, ahol felismeri, hogy…
Változtatnia kell
Viszont ehhez a felismeréshez végig kellett zongorázni az előző lépéseket. Rá kell néznie az életére, arra a helyzetre, amiben van, és látnia kell, hogy az milyen problémát okoz az életében, majd pedig kell a felismerés, hogy ha nem változtat rajta, akkor az csak rosszabb lesz.
Ha akkor kínálsz valakit vízzel, amikor szomjas, akkor nagyobb esélyed lesz, hogy elveszi a vizet. Ha akkor kezdesz el beszélni valakinek egy megoldásról, amikor tudatában van a problémájának, és „szúrja a szög”, akkor nagyobb az esélyed, hogy akarni fogja a megoldást.
Sok értékesítés azért fullad kudarcba, mert úgy akarnak megoldást adni, hogy az illetőnek teljesen máshol van a figyelme, és nem a problémán.
Amikor rádöbben, hogy változtatnia kell, akkor lesz érdeklődő a megoldások iránt, akkor akar majd javítani az életén.
És ez az a pillanat, amikor beszélhetsz az ajánlatodról.
Az ajánlatItt írd le, hogy miért a te könyved a megoldás. Itt mondd el azt is, hogy ez fogja megmenteni abból a helyzetből, amitől – ha jól csináltad az előző lépéseket – épp szenved.
Írd le pontosan, egyértelműen az ajánlatodat. Ha a könyvhöz más egyebet is választhat, esetleg többféle választható csomagod van, akkor azokat is (ahogy ennél a könyvnél is láttad a honlapon a három csomagot).
Odateheted a könyved 3D borítóját is a szöveg mellé.
Miért jó ez neki? Az előnyök felsorolása.
Lesznek, akik nem olvassák végig az oldaladat, csak átfutják, végigszkennelik, és megpróbálják töredék- információkból megállapítani, hogy kell-e nekik az, amit kínálsz.
A szkennelők megállítására nagyon jók a listák. Ezek röviden, tömören összefoglalják a lényeget. Ezek a látogatók pedig pont erre vágynak. Semmi rizsa, csak a lényeg.
Persze, a többi látogatónak is hasznos, ha egy-két listában összefoglalod a lényeget.
Lehetnek ezek pl. a fejfájós példánál:
Tényleg vége a fejfájásnak
Nem csak elmulasztod, hanem meg is előzöd
a fejfájást. Nekem 8 hónapja fájt utoljára.
Nem kell félned a gyógyszerfüggőségtől
Semmilyen káros hatású szert nem kell bevenned. Nem tudsz rászokni. Nem kell egyre nagyobb mennyiség belőle, hogy hasson.
Nem kell az orvosnál receptet kérni
Mivel ez egy bárhol kapható élelmiszer, nem kell orvoshoz menned felíratni.
Nyugodt alvás
Mióta ezt megtaláltam és használom, azóta nem csak a fejfájásom múlt el, de nyugodtan alszom, és kipihenten ébredek.
Vagy a tanulós példánál lehetnek ezek:
Sokkal jobb lesz a kapcsolatod a gyermekeddel
Mivel már nem kell veszekedned vele, nem fog rád haragudni, és nem lesz durcás.
Sokkal együttműködőbb lesz
Már nem egy szigorú diktátor leszel a szemében, hanem egyre inkább barát, és így jobban elfogadja, amit kérsz tőle.
Sokkal nyugodtabb leszel
Mivel már nem lesz napi program a kényszerű veszekedés, ezért sokkal nyugodtabban, kiegyensúlyozottabban fogsz tudni élni.
Jobb tanulmányi eredmény
Mivel nem kényszerből tanulnak majd, hanem saját akaratukból, ezért sokkal jobban megjegyzik a tananyagot, és jobb jegyeket fognak kapni.
Az autós példához ezeket írhatnánk:
Ötcsillagos törésteszt
A törésteszten minden próbabábu sérülésmentesen került ki az ütközésből.
A veszélyek előrejelzése
Az elektronika folyamatosan figyeli a környezetet, és ha kell, beavatkozik a vezetésbe. Pl. vészfékezik, ha a sofőr nem is figyel arra, hogy az előtte haladó hirtelen lefékezett.
12 légzsák
Bárhonnan érkezzen a veszély, a légzsákok védik az elöl és a hátul ülő utasokat is minden irányból.
A családi békés oldalhoz pedig írhatnánk ezeket:
Nem kell senkinek „lenyelnie a békát”
Az igazi megoldás nem lehet az, hogy valaki uralkodik, valaki pedig csendben tűr egy életen át.
Nincs szükség a másik fél részvételére
Ha a párod nem akar terápiára menni, nem gond. Ha te megtanulod, utána képes leszel nyugodtan kezelni a konfliktushelyzeteket, és a pároddal megtalálni a közös hangot.
Képes leszel irányítani a problémás helyzeteket
Mindig az irányít, aki higgadt tud maradni. Ezt fogod elsajátítani, és így ura maradhatsz bármilyen kényes helyzetnek.
Természetesen ezek kitalált helyzetek, kitalált érvek. De jól mutatják, hogy Te milyen szövegezéssel írhatod meg a saját könyved használatának előnyeit.
Írj össze annyi előnyt, amennyit csak tudsz. Aztán egy címsorban emeld ki a lényeget, alatta padig röviden, 1-3 mondatban fejtsd ki az előnyt.
AjánlásokA bizalomépítés egyik legerősebb eleme. Amint tudsz, azonnal szerezz ajánlásokat az olvasóidtól.
Ez az, ami nagyot fog lendíteni a kételkedőkön pozitív irányba.
Ha ajánlást kérsz, két kérésed legyen az olvasódhoz:
1. Olyan ajánlást írjon, ami a könyvedben leírtak alkalmazása utáni sikerről számol be.
2. Ha a vásárlás előtt kétségei voltak, és ezek a könyvben leírtak alkalmazása után szertefoszlottak.
A legtöbb olvasód olyasmiket fog írni, hogy „nagyon tetszett”, „ajánlom másoknak is”, „ezt mindenkinek olvasnia kell”, stb.
Ezek jók, de nem a legjobbak. A fenti két pont az, ami igazán ütős tud lenni a honlapon.
Gyűjtsd folyamatosan az ajánlásokat, és a legjobbakat mindig tedd ki a honlapra.
Mielőtt kiteszed, kérj az ajánlás írójától írásos engedélyt arra, hogy kiteheted. Elég egy e-mail vagy egy oké válasz a Facebookon. Ha hozzájárul, hogy fotó is legyen, az még jobb. Az ajánlások királya viszont egy videós ajánlás, amin elmondja, hogy mennyire elégedett.
ReferenciákTedd ki azoknak a partnereknek a logóit, akikkel már dolgoztál együtt, akik már megbíztak benned.
Minél ismertebb a márka, annál ütősebb a referencia, annál erősebb a bizalomépítő hatása.
Ha volt sajtómegjelenésed, akkor azt is tedd ki, hogy hol olvashattak/hallhattak rólad, vagy hol láthattak szerepelni.
BónuszokBónuszokkal többszörösére növelheted az ajánlatod értékét. Ez pedig azt fogja eredményezni, hogy a látogatód a sok érték mellett egyre olcsóbbnak fogja érezni az árat, amit ki kell fizetnie érte.
Milyen bónuszokat adhatsz a könyvedhez?
Gondold végig, hogy a célközönségednek mi az, ami hasznos lehet, és neked nem kerül plusz költségbe?
– Egy ellenőrzőlista, ami megkönnyíti a munkáját?
– Egy minta dokumentum, amit csak átír a saját szövegére és kész?
– Egy oktatóvideó, amin jobban elmagyarázod, megmutatod azt, amiről a könyvben írsz?
– Egy előadásod felvétele?
– A könyved hangoskönyv változata MP3 formátumban?
– Egy partnercég kedvezményes kuponja?
– Belépőjegy egy csak a könyvvásárlóidnak rendezett konferenciára(mint ennél a könyvnél is)?
– Személyes konzultáció?
GaranciaA garanciáról a bizalomépítés résznél már írtam.
De nézzük, hogyan tudod megfogalmazni a garancia szövegét:
100%-ig biztos vagyok benne, hogy amit leírtam, az svájci óra pontossággal működik, és ha alkalmazod, akkor eredményeket hoz. Ha mégsem így lenne, akkor se aggódj: hat hónapos 100%-os pénz-visszafizetési garanciát vállalok a könyvre. Ha nem vált be, csak írsz nekem egy e-mailt, és én utalom is neked vissza a pénzt.
Legyen enyém a kockázat! Ha a vásárlás után 3 hónapig bármikor úgy érzed, hogy nem volt hasznos, amit kaptál, akkor visszafizetem neked a teljes összeget.
Ez egy abszolút rizikómentes ajánlat! Semmit sem kockáztatsz. 5 teljes hónapod lesz arra, hogy eldöntsd, hasznos volt-e, amit kaptál. Ha nem, akkor csak írsz egy e-mailt, és azonnal visszautalom a könyv árát.
0% kockázat, 100% biztonság. Semmit sem veszíthetsz. Egy teljes éven át lehetőséged lesz arra, hogy meggondold magad. Ha nem tetszik, amit kaptál, akkor egy e-maillel visszakérheted a teljes vételárat.
Az ár felépítéseHa nem építed fel az árat, ha nem érzi a látogató, hogy az az ár milyen kevés ahhoz képest, amit kap, akkor drágának fogja találni.
Könyvek esetében az emberek gondolkodása valahogy így néz ki:
Hasonló könyvek 1-2 ezer forintba kerülnek, ennek a könyvnek is ennyibe kell kerülnie, különben drága.
Ezért a gondolkodását át kell irányítani úgy, hogy ne más könyvek árai alapján nézze az árat, hanem az alapján, amit kap.
Ezt úgy tudod megtenni, hogy te mondod meg, hogy mihez hasonlítsa.
Például:
Egy doboz fájdalomcsillapító áráért a fejfájásod pár nap múlva már csak rossz emlék lesz. Végleg!
Egy párterápia óradíjának feléért megkapod a könyvet, amiből megtanulhatod, hogy néhány nap alatt hogyan száműzd a veszekedéseket otthonról.
Egy magánóra áráért a gyermeked jövő héttől magától akar majd tanulni.
Egy családi ebéd áráért garantálhatod, hogy a családod éveken át biztonságosan fog utazni.
SürgetésA halogatás szinte népbetegség.
Majd még gondolkodik rajta. Majd még megbeszéli. Majd még meglátja, hogy lesz-e rá pénz. Majd még engedélyt kér a kerekegyházi városi tanácstól. 🙂
Ha nem teszel oda valamit, ami miatt beparázik, hogy lemarad, akkor el fogja halasztani a vásárlást a fentiek egyike miatt.
Szoktak erre úgy is hivatkozni, hogy mesterséges hiányérzet.
Amikor valami csak rövid ideig érhető el.
Amikor valamiből korlátozott mennyiség vásárolható.
Amikor csak az első X vásárlónak jár a kedvezmény (vagy az ajándék hintaló).
Felszólítás a cselekvésreNe várj arra, hogy magától rájöjjön, mit is kell tennie. Sok ember félálomban éli le az életét, és meg kell mondani neki, hogy mikor mit tegyen.
Mondd meg egyértelműen a látogatónak, hogy mit csináljon.
Rendeld meg most! Kérlek, töltsd ki az alábbi megrendelő űrlapot, és kattints a piros Megrendelem gombra.
Ne tegyél bele udvariaskodó feltételeket. Pl.: Ha megtetszett, akkor rendeld meg. Vagy: Itt megrendelhető.
Ezzel átadod neki a döntést, és kiadod a kezedből az irányítást. Egyszerűen csak add ki az utasítást: Rendeld meg most!
UtóiratVan, akinek még a cselekvésre való felszólítás sem elég, még tovább nézelődik, megnézi, mi van még az oldalon.
Nekik készíts egy olyan utóiratot, amiben leírod, hogy mit veszíthet azzal, ha most nem rendeli meg.
Leírhatod azt, hogy a könyvedben foglaltakat te hosszú évek alatt szerezted meg, és X milliódba került. Persze, nekivághat ő is egyedül, de jó eséllyel ugyanazokba a hibákba, buktatókba, csapdákba fog beleszaladni, amibe te már beleszaladtál, és ezt a könyvben le is írod.
Vagy írhatsz arról, hogy vészesen közeleg a határidő, és ha most nem rendel, akkor elúszik, és legközelebb már csak dupla áron vásárolhatja meg.